lördag 28 augusti 2010

Otur eller vad?

Ja nu har jag varit hemma en vecka och i torsdags var jag på träningen igen. Var nog mest där för att visa medaljen och fika med de andra. Var så roligt att träffa alla. Har saknat dem så mycket! Sen när jag tänkte hoppa i och simma så fick jag en föreläsning av rasmus och emelie om att jag borde ta det lugnt. Så det blev lek med emma istället. Var i och för sig roligt :P

Idag har varit min oturs dag!!! Det hela började igårkväll då min mobil antagligen försvann ner i östersjön. Sen fortsatte det med att färdtjänsten nekade mig att resa så jag tog bussen istället. Men då hade någon idiot råkat köra in i berget istället för tunneln så jag satt fast på landet i 45 min i en buss. Sen kom jag i alla fall in till stan och satte mig på spårvagnen och trodde att ajg skulle få komma fram till Gröna Lund, men nej nej nej, då är det ett tåg framför oss som inte kan stänga dörrarna så jag står still i 15 min där. Sen verkade allt ha lag sig för dagen, men varför sluta här när man kan fortsätta ha otur, När jag åkte en hissstannade den också mitt mellan två våningar. Och den som tror att nödsignalen är till för att få hjälp kan glömma det, den går bara till en telefonsvarare. Efter bankningar så märkte i alla fall någon att hissen var fast och fick ut oss efter 15 min. Sen var det bara uppskjutet som fick tekniska problem precis när jag skulle gå in och åka, väntan i en kvart/ tjugo minuter där och sen fungerade den igen. Det sista som hände var stackars Hanna som ramlade ihop i en hög och svimmade när vi skulle hem så vi satte oss i en sjukstuga och väntade på Ronnie som hämtade oss! Snällt! Så nu är jag äntligen hemma, lika väl att gå och lägga sig innan något mer händer eller?!?!

1 kommentar:

  1. Nej men gud vilken dag! Massa som hände!
    Haha då har båda tappat bort sina mobiler, high five på den! xD

    SvaraRadera