måndag 23 augusti 2010

VM Guld!!!!!!

Ja nu är jag hemma från Holland! Landade i gårkväll/eftermiddag!

Vänta, börjar från början!
På lördagen var det invigning och jag fick vara fanbärare! Det var en ära att få bära den svenska flaggan genom hela arenan, mycket ljud och ljuseffekter var det på invingingen och en hel drös med tal!

På söndagen så simmade Anders, Micke och Jennie! Jag tycker det är skönt att slippa tävla första dagen, då kan jag se hur allt gårtill istället. Anders tog i alla fall guld på 400 frisim och Jennie kom trea tror jag.!

Måndagen var min stora dag och jag var JÄTTE nervös. Vi kom till simhallen vid tio i sju och då bytte jag om snabbt och hoppade i bassängen för att få simma lite utan folk! Det fungerade helt okej och både Staffan och Annika var där och slog mig i huvudet!

Så en tjugominuter innan start var man tvungen att senast ha anmält sig i callroom och jag skakade när jag var på väg dit. I efterhand har jag hört att jag var vit som ett lakan i ansiktet! Jag kan nog ärligt talat säga att jag aldrig varit så nervös tidigare! Allt var ju nytt och konstigt, Svarta glasögon, hur fungerade de här callroomen, när kollar de glasögonen, kommer jag dyka rakt?!? Ja många frågor men när jag väl kom in i callroom så träffade jag en sydafrikan som lugnade ner mig lite!

Försöket gick sen bra och jag fick bästa tiden! Usch ännu mer press! Så till finalen var jag favorittippad och det gjorde ju inte pressen mindre! Vid start vid finalen så var jag åter igen nervös men nu var det över resultatet och inte hur tävlingen gick till! När vi kom ut från callroom så var det presentation och visning på storbildsskärm :S

Starten gick och jag dök i, det känndes bra men så känner jag hur en ukrainare jligger och sparkar på mig vid banan bredvid! Åhnej tänker jag och försöker simma fortare, som om det går?! Nej, det var bara och försöka byta sida, vilket var lättare sagt än gjort. Efter 50 m vändningen så började jag få lite panik och kännde att jag måste öka om jag ska ha en chans och vid 25 m kvar så kännde jag att det kommer nog gå och ökade! 5 m kvar itll mål så tog jag mig upp till delad första plats och van med 2 hundradelar (tror jag det ver :P)! Jag trodde först att det hade gått dåligt så det var först när jag kommit upp på kanten som jag fick reda på att jag vunnit och gissa om jag var lycklig!

Sedan tävlade jag på 100 fritt där jag kom till final och på 8 plats och tog en 11 på 50 fritt!

Efter 100 bröst så var det prisutdelning, var helt konsigt! Jag var den som stod högst upp och det var för mig de spelade nationalsången!!! :O:O Förstår ni? Det gjorde i alla fall inte jag :D

Lite bilder kommer förhoppningsvis ut när jag orkar här! Nu ska jag forstsätta med min upppackning!

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis till guldet!
    Det var kul att läsa om det.
    Kramar från Erik, Tottos pappa

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Gud så kul att det gick bra! :D

    SvaraRadera