torsdag 19 maj 2011

lite uppdateringar

Hej,

Jag la ner bloggen i mina tankar men nu ska jag försöka uppdatera den lite i alla fall...

Vad har hänt?

I april var jag i Turkiet på IBSA World Games och tävlade. Det gick gick bra med personliga rekord på 100 och 200 m bröst och det var första gången jag tävlade i långbana på 400 m fritt och 50 fjäril så det går ju inte säga så mycket om tiderna där...

I slutet av april var jag med simlandslaget i Berlin och tävlade Tyska öppna, en uppvärmning inför EM i Sommar. EM kommer gå i samma bassäng så det var en bra chans att få testa allting. Tävlingen gav blandade resultat, lite segt på de flesta distanserna men det hela avslutades med ett VÄRLDSREKORD på 50 m bröstsim. Det nya världsrekordet är 41.43 i klassen S11.
När jag väl kom i mål efter finalen så hörde jag inte så mycket vad som sades i högtalarna och så utan det var först när jag kom upp på kanten och jag tror det var Staffan som sa att jag hade fått 1013 poäng... Och jag undrade om dem pratade om mina poäng eller vad!? (1000 poäng är världsrekord). Nu är alltså det 24 år gamla världsrekordet utraderat och det känns riktigt bra!

I helgen var vi på träningsläger och förbundskaptenen Rolf körde hårt med oss, jag och Lina låg och kved oss i sängen varenda kväll och även mellan passen men nu när jag väl kommit hem så inser man ju att det är riktigt bra! Speciellt för mig som varit sjuk och behövde komma igång ordentligt.

Och vad händer nu då?
Jo i helgen ska jag tävla Neptuniaden i eriksdal och direkt efter det ska jag iväg till sickla och "Oh Happy Day" som är ett samarbete mellan min klubb och Rotary i Nacka. Men fokus ligger på tävlingen.

I Juni ligger jag mest på träningsläger och sedan den 3-10 Juli så är det EM i Berlin. Där har jag chans att placera mig högt på rankinglistorna och på det sättet närma mig en plats till London och paralympics.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar