söndag 24 juli 2011

kanalsimning

Igår (lördag) så simmade jag i kanalen här på landet...
okej, jag ska kanske börja från början.

På Muskö finns det en kanal, på den gamla bron sitter en lite plakett där det finns ett namn och det står att det finns en världsrekord tid på 6.20. Och efter många års tjat så bestämde jag mig för att simma igenom kanalen och försöka ta denna tid. Eller det var mycket tjat från Pappa och Tobbe.

Mycket planering blev det, Frida fick sitta i ena änden och stoppa folk från att åka igenom kanalen, mamma satt i andra änden och i en båt satt Tobbe och rodde, Karin var fotograf och Pappa satt med metallbitar och slog i vattnet så jag visste när jag skulle svänga höger och vänster.

Så satte det igång, jag började simma och det kändes speciellt att simma i kanalen, men det var väldigt lugnt och det gick bra och efter 4minuter och 39 sekunder så gick jag i mål och jag slog ett nytt "världsrekord" :D

Haha det är nog det mest speciella världsrekord jag har tagit. Men roligt är det

1 kommentar: