måndag 13 februari 2012

3 pokaler, ett stipendium och ett svenskt rekord

Så, tillbaka här efter lite frånvaro från skrivandet.

I helgen var jag i Malmö och tävlade Malmö open. Tyvärr han jag inte länka till svartlistande eftersom de intemkom ut förrän på torsdagen... Men iallafall, i fredags åkte hela Nacka gänget ner till Malmö i två minibussar, i min buss spelades det musik och skrattades i massor!

Väl framme i Malmö mötte jag Pernilla Lindberg, som också är med i landslaget, i bassängen där ett ca 90 minuters träningspass avverkades för min del. Skönt att få simma av sig mjölksyran och smärtan från torsdagens träning. Som ni kanske förstår var inte toppning något som jag satsat på inför denna helg, utan jag var trött i kroppen innan tävlingarna hade börjat.

På lördags morgonen började tävlingarna med försök i FIFH cupen 50 fritt, jag tog mig till À-finalen som simmades på eftermiddagen där jag lyckades ta hem andra platsen. Först kom Pernilla, hon var svår att slå ;-)
Innan lunch han jag också simma 100 m medly som slutade på tiden 1.24,60 vilket gav ett nytt svenskt rekord i klassen S11

Efter lunch simmade jag 100 m bröst, sluttiden låg runt mitt pers, men det var inget toppen lopp, jag orkade inte de sista 50 metrarna. Tiden blev 1.29,79.

I slutet av passet så fick jag även NCC stipendiet av SHIFs ordförande, jätte roligt :-)

Söndagen var jag riktigt trött, det var först försök på 50 m fjäril innan 100 m frisim gick och innan söndagens pass så fick jag även simma À-final på 50 fjäril. Även här lyckades jag ta andra platsen efter Pernilla. Men innan jag avslutar berättelsen om helgen så måste jag säga att jag fick utmärkelsen "årets simmare 2011" av SHIF. Oj vad glad jag blev :-)
Sammanfattnimgsvis, 2 pokaler för andra platserna i Fifh cupen, ett stipendium, årets simmare och ett svenskt rekord var helgens resultat, går inte att klaga!

Så, nu är jag hemma igen och tar det lugnt idag så hoppar vi ner i bassängen igen imorgon!

Mer om Malmö finns här:
Www.shif.se/simning
http://www.malmo-open.com/index.php/idrotter/simning/resultat-simning

1 kommentar:

  1. Hej Maja,
    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig om en artikel jag skriver i NCCs personaltidning. Maila mig gärna på marie.gumabon@ncc.se

    Med vänlig hälsning,
    Marie Gumabon

    SvaraRadera