söndag 4 november 2012

Första tävlingen

Första tävlingen sedan London är nu avklarad. Resultaten var blandade men jag måste nog ändå säga att jag är nöjd.

Vi börjar från början, jag började med 50 m fjäril igår, det gick fort och resulterade i ett svenskt rekord med tiden 37.51. Kunde det ha börjat bättre? Nej men nu förväntade sig ju folk att jag skulle fortsätta att prestera topp tider under den här helgen. Men de som förväntade sig ett snabbt lopp på 50 m bröst kunde ju drömma någon annan stans. Jag simmade in på 41,4 vilket i sig är en bra tid men ca halvsekunden från vad jag gjorde i somras på samma distans.

Dagen idag började med skräckdistansen, 50 m rygg, oj hur skulle detta sluta? Jag har inte tävlat i rygg på flera år och dessutom insåg jag för en vecka sedan att jag kanske skulle behöva göra en start som jag kunde vara lite stolt över i alla fall. Ja tiden var jag faktiskt nöjd med 41 sekunder blev det vilket är ett personligt rekord.

Knappt han jag upp ur vattnet innan det var dags för 200 IM, oj vad jag var trött och skakade nästan på startpallen. Men jag tog mig igenom loppet och slutade på tiden 3minuter och 11 sekunder, vilket är ca 11 sekunder långsammare än London men men... Jag får väl ta och förbereda mig lite mer nästa gång.

50 m fritt då, sista distansen på denna tävling och jag tog mig i mål på 33 sekunder, inget underbart lopp... Men jag klarade av att simma igenom det i alla fall. Nu sitter jag hemma och är trött i kroppen, har ätit lunch med en kompis och ska läsa lite skolböcker nu.

Men juste, det viktigaste med helgens tävlingar.... Jag hade JÄTTE ROLIGT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar