torsdag 12 september 2013

Sammanfattning sedan VM



Ja efter att VM slutade så har det nu gått några veckor, jag tog lite semester från alltmöjligt. Det var riktigt skönt att få vara ledig på riktigt och inte hålla på med antingen simning eller skola.

VM i Montreal var en fantastisk tävling med så mycket bättre resultat än vad jag hade vågat hoppas på. Att komma hem med fyra stycken medaljer varav 1 guld och 3 brons och dessutom ett nytt världsrekord på 100 m bröst var jag så extremt nöjd med.

Jag visste att jag hade en chans att ta medalj på andra distanser än bröstsimmet men det var inget jag riktigt vågade tro på och absolut inte att jag skulle ta tre stycken. Bröstsimmet gick den 6:e tävlingsdagen under VM och dagarna fram till dess var blandat med oro och glädje från de andra framgångarna. Men det var först efter att jag simmat bröstsimmet som jag verkligen kunde njuta och ha riktigt roligt. Då hade jag lyckats prestera det jag ville, jag uppnådde mina egna mål och det var så underbart.

Som sagt, efter VM tog jag semester och jag han med några dagar segling med några kompisar i Stockholmsskärgård. Det var helt fantastiskt med en helt tom skärgård och fortfarande förhållandevis varmt vatten. På kvällarna satt vi i sittbrunnen och kollade på stjärnor, pratade, åt choklad och hade högläsning ur en bok. Det var helt fantastiskt och så avslappnande att bara vara och inga måsten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar