lördag 14 september 2013

Svenska Spel och RFs Elitidrottsstipendium



Åh jag är så glad, jag har fått RF och Svenska Spels Elitidrottsstipendium i år igen! Jag har fått det de tidigare två gånger och jag vet hur underbart bra detta är. Det ger mig möjligheten att både studera och satsa på simningen. Jag vill ju verkligen kunna studera då jag tycker det är intressanta saker jag läser, jag vill ha en utbildning och jag ser att jag kan dra nytta av min utbildning i min satsning på simningen.


Annars så har jag nu börjat träna igen (okej jag har simmat tre pass nu tror jag) :) riktigt roligt att få komma tillbaka till klubbkompisarna och dessutom se vilka nya som kommit in i gruppen. Vi har haft en del rotation i gruppen då det kommit upp några nya och en del har slutat. För tillfället är det väldigt många bröstsimmare i gruppen, bland annat Jessica (som var med på JVM i somras) och Rebecca Ejdervik. Jag hoppas jag kan dra nytta av alla dessa och att det gör att jag kan gå mer framåt.

Den 7-9 var jag på Bosön med SHIFs elitidrottskola. Det är alltid lika roligt att träffa alla idrottare och få prata med dem. Dessutom så var det en rolig träff då vi fick göra lite olika tester, nutritons-föreläsning med ICA och jag fick även träna lite friidrott med Per. Jag kastade medecinboll för första gången i livet, det var svårare än vad jag trodde, men oj vad rolig träning man kan ha med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar