fredag 26 september 2014

RF elitidrotts stipendium

Okej jag har haft en massa inlägg som ska in på bloggen som legat på mobilen och datorn och väntat på att jag ska ha tid att posta dem. Så nu gör jag det!

Igår blev det officiellt vilka som fått Svenska Spel och Riksidrottsförbundets elitidrottsstipendium. Det är ett stipendium som delas ut till Elitidrottare som kombinerar sin satsning med högskolestudier. Jag har fått detta stipendium tre gånger tidigare och återigen var jag en av 59 idrottare som fick det av ca 300 sökande. Det betyder rätt mycket att få detta stipendium eftersom jag inte kan få fullt bidrag av CSN och inte har tid att jobba vid sidan av.

Det går att läsa lite mer om stipendiet på länken nedan och dessutom läsa om en av de idrottare som har fått det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar