söndag 5 oktober 2014

Föreläsning och Seminarium

Oj vilken vecka!

Först så har jag haft tenta, delredovisningar och grupparbete att göra i skolan. Ganska mastigt och man bara kollar på dessa saker, dessutom så var jag på WSP i torsdags och höll föredrag för dem. Jag tycker alltid det är lika roligt att få prata inför folk och dela med mig av mina erfarenheter och sprida motivation och glädje!

Sedan var jag med på ett seminarium i fredags som handlade om "makt, arbetsliv och funktionsnedsättningar" som Sveriges paralympiska kommitté skrev på sin hemsida. Seminariet hedrades av kronprinsessan Viktorias närvaro och dessutom så satt David Lega, Helen Ripa och Jag i en panel och diskuterade lite kring dessa frågor. 

Direkt efter seminariet så åkte jag ner till Göteborg där det var elitidrottsskola med andra idrottare. Temat för helgen var idrottsplanering. Så nu har jag lite nya funderingar och tankar kring planeringen och jag ska grilla mina tränare med frågor :) Nu ska vi se om de kan motivera lite mer av varför jag ska göra saker och ting :) 
Dessutom så var vi på Liseberg på lördags kvällen och hade en femkamp, jag hade helt klart det bästa laget, med de grymmaste lagmedlemmarna och härligaste skratten! Detta kan bara leda till en sak.... Självklart så vann vi :)

Under våra träffar med elitidrottsskolan så har vi något som kallas Superstars, det är en tävling som följt oss under de tre åren vi har träffats och nästa gång vi ses (i november) så kommer vinnaren att utses. Det roliga är att alla är vinnarskallar som är med så alla vill verkligen vinna, likaså jag! Så att vinna femkampen på Liseberg var viktigt och gjorde att jag fick utöka min ledning med någon poäng. Men fortfarande så är det inte avgjort vem som kommer vinna och jag tror att den sista tävlingen kommer bli tuff!

Jag har tänkt på en sak, egentligen så förstår jag inte hur mitt liv går ihop. Hur får jag ork, energi och tid att räcka till för både skola, träning, tävling, vänner och att andas. Men mer om detta och hur jag får ihop livet kommer i ett senare inlägg!

Disabled People in Leading Position in the Workplace 001
Bilden är tagen från Svenska paralympiska kommitténs hemsida och föreställer de deltagare som var med i panelerna på debatten samt kronprinsessan. (http://www.handikappidrott.se/templates/NewsPage.aspx?id=56403)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar