söndag 9 november 2014

Lagkapper och tävling

Förra veckan var jag på något som inte direkt är kopplat till simningen men kanske mer indirekt! Jag var på en infokurs om ledarhund. Under kursen fick vi testa att gå med ledarhund samt information om hur det var att sköta om en hund. Jag tror att med en ledarhund kommer jag kunna spara väldigt mycket energi och orka med mina vardagar bättre. På detta sätt tror jag även att mer energi kan läggas på simning stället för att hitta till simhallen.  Men det är fortfarande en bit kvar innan jag kan stå med en ledarhund, den största anledningen eller hindret är mest min tid. Att ta emot en hund innebär att jag måste vara hemma ett tag och inte åka iväg på träningsläger eller tävlingar. Den perioden då detta är i mitt schema är oftast direkt efter ett mästerskap och hösten. Alltså kan detta antagligen bli aktuellt först nästa höst eller nu.

Annars? Jo det var tävling förra helgen i Eriksdalsbadet, Stockholm Para Games, för min del innebar det en tävling med ganska många lopp på och ett resultat som blev sämre och sämre under tävlingen. Men vad ska man förvänta sig efter en del tung träning?

Efter tävlingen så hade vi ett kort läger med landslaget där vi hade mycket teknikfokus och filmade både starter och vändningar.  På den ena kvällen så gick vi på bio och såg ”Hallonbåts flyktningen”, mysigt att få göra något annat än bara simma och vara på hotellet. Dessutom var det en film som inte krävde så mycket hjärnkapacitet av oss vilket passade oss perfekt.


I fredags var jag med på en lagkapsstävling mellan några Stockholms klubbar. Först var det Le Mans vilket innebar att tjejerna i varje lag under 20 minuter skulle simma så många 50:or som möjligt. Efter det så var det 50-manna lagkapp då varje lag hade 50 simmare som simmade 50 m var. Det är rätt häftigt att stå bakom startpallen och 6 st lag startande med 50 simmare vardera. Kvällen var rolig och något helt nytt för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar