torsdag 11 december 2014

Amsterdam Swimcup

Nu är jag i Amsterdam, Nederländerna för att tävla. Jag ligger på hotellrummet med Jessica och Cissi och lyssnar på musik, diskuterar vilka filmer vi ska se under helgen och allmänt slappar. Vi kom fram i eftermiddags efter lite förseningar med flyget och en väldigt sen lunch.

Tävlingen är en kombinationstävling vilket innebär att det är para-simmare tillsammans med icke para-simmare. Jag kommer ställa upp på tre distanser, 50, 100 och 200 m bröst och har IPC-final på 100. Så det gäller att simma snabbt på försöken på morgonen. Jag börjar med 50 m imorgon och sedan dubblas distansen för varje dag som går ;)

Länk till tävlingen finns här: http://amsterdamswimcup.nl/EN/index.php?pid=11

Förresten, i tisdags åkte jag till Uppsala för att hälsa på i glasburen och Musikhjälpen, ett helt underbart intiativ. Vet ni itne vad det är så sök på internet och läs. Det håller på till söndag och pengarna går till kampen mot HIV.

Nu ska jag springa iväg och äta middag eftersom hungern börjar bli markant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar