måndag 1 december 2014

Föreläsningar

Denna höst har jag haft en hel del olika föreläsningar, både på företag, synskade-aktiviteter och för simmare. Det har varit riktigt roligt och givande för mig. Att få stå inför folk och ge tillbaka till andra, en del av det jag själv har fått lära mig är otroligt roligt och gör mig glad. Att samtidigt kunna inspirera och få folk att våga ta ett steg längre är också något som jag vill.

Senast i torsdags så hade jag en föreläsning för de stockholmare som hade kvalat till SUM-SIM. Dem simmarna ska förresten tävla nu i helgen, Lycka till!

I söndags så hade jag själv en tävling, Julklappsdoppet, jag hade 5 starter på ca 2 timmars tävlande. Alltså inte så mycket vila, uppvärmning eller nedvarvning mellan loppen. Det största problemet var snarare att hitta en torr del av handduken. Eriksdal kan också vara extremt kall när man är blöt och trött. Jag gick runt i tjocktröja i slutet, ni som varit i en del simhallar vet att det vanligaste problemet brukar vara tvärt om, det är kokhett. Men tillbaka till tävlingen, det blev lite kaos för mig då en av dem som skulle "tappa" behövde vara hemma med barn pga sjukdom. Tur att man har så underbara vänner som gör allt för att jag ska få tävla. Tjejerna sprang mellan sina lopp och mina och lyckades slå mig på allt de skulle och inte en enda hjärnskakning eller dylikt uppstod :) Ni är grymma!
Det blev lite tajt när de antingen simmade i heaten före eller efter mig och fick alltså skynda mellan banorna.

Tiderna då? Jo jag började riktigt bra med 6 hundradelar från pers på 50 fjäril, sedan ett personligt rekord på 50 rygg. Därefter så gick det lite mer utför, men fortfarande ett helt klart godkänt 50 bröst och 50 fritt. 100 medly hade jag inga krafter kvar för och där tog allt stopp. Men vad ska jag säga, jag är ändå nöjd och nu börjar vi toppa lite mot Amsterdam Swim cup som börjar nästa fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar