söndag 27 juni 2010

Midsommar på landet....

I helgen har jag varit på landet och firat midssommar. Både Lina och Ellen var med, även Ellens familj och Kristina med familj.

I torsdags så seglade vi med Embla (ellens båt) från Bullandö till Muskö, var en tjejbåt med fem tjejer som startade från Bullandö och efter ca 8 timmars seglande så anlände vi till bryggan där en välkomstkommitte av mamma, pappa, Patrik och Åsa som hade åkte bil tidigare på dagen.

Ellen och jag under seglingen!


Vi i segelbåten påväg mot tilläggningen

Kristina och Lina står längst fram och påväg att hoppa i vattnet eller?


På fredagen så började jag, Lina och Kristina att samla blommor till ängen. Sen så satte sig lina att binda ena ringen till midsommarstången medan jag och några andra satt och gjorde buketter och langade dem till henne!

Efter ett avsvalkande bad så var det midsommarlunch och sen dans runt midsommarstången.


Dans runt midsommarstång


Förberedelser inför dans med blommor


Lördagen bestod av segling, lek, kubb och annat skoj. När jag, pappa och Ellen satt i motorbåten och tittade på de andra när de seglade Hobbie caten så hörde vi en gubbe ropa på oss, han sa att hans båt var icke segelriggad och hans motor var överhettad så han behövde bogsering till andra sidan fjärdern. Han måste ha varit lite knasig eftersom hans båt var helt klart riggad för segling...

jaja, nu ska jag städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar