torsdag 17 maj 2012

Gävle och Lions Bragdlejon

Snart åker jag till Lions riksmöte i Gävle och tar emot Lions Bragdlejon. Det är jag och Jeffrey Ige (friidrott) som får det i år och jag är jätte glad över att få detta. Bragdlejonet delas ut för:
"Stipendier ska delas ut till en manlig och en kvinnlig idrottare med funktionsnedsättning, som dels uppnått idrottsresultat av bragdkaraktär och dels genom andra särskilt förtjänstfulla personliga kvalifikationer och insatser varit föredöme för övriga idrottare med funktionsnedsättning." Kan inte säga mer än att det känns bra att få ta emot detta!

Det går att läsa lite här: http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/handikappidrottare-och-tillika-paralympics-taevlande-faar-pris-av-sveriges-lions-762987

Det blir en kort visit i Gävle, tåget går tillbaka till Stockholm imorgon vid 12. Efter det så blir det träning och middag med kompis. Lördagen ska jag tävla i Eriksdal, det är Neptuniaden och den går i 50 m bassängen. Det tycker jag om, det betyder färre vändningar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar