lördag 8 februari 2014

1 svenskt rekord

Dagen började med försöken på 50 fritt i FIFH cupen, ett segt lopp som gick rakt in i linan efter halva loppet, men jag gick vidare till finalen på 5e bästa tiden.

Jag var rätt missnöjd med det första loppet så jag tog och laddade om till 100 medly som var nästa distans för mig. Här gick det undan, ett roligt lopp som var över innan jag han förstå att jag startat. Eller nästan i alla fall. Det resulterade i alla fall med pers och svenskt rekord med nästan tre sekunder. 

Eftermiddagen bestod av 100 bröst som inte riktigt gick så bra som jag hade hoppats men jag gjorde några missar i vändningarna och hade inte tillräckligt mycket fart i början. Men sedan var det mer fart i kroppen, finalen på 50 fritt gick så mycket bättre än försöken. Simmade in ca 2 sekunder snabbare och knep tredjeplatsen och får med mig en buckla hem. 


I sista stund blev jag även meddragen i en lagkapp med lite blandade simmare, riktigt rolig avslutning på dagen!

Så efter nästan 10 timmar i en simhall så har jag konstaterat att jag tävlat i ca 4 minuter och 40 sekunder... Mycket dötid....

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar