söndag 9 februari 2014

2 svenska rekord och snart hemma

Nu sitter jag på tåget hem mot stockholm och min säng! Det är som alltid, borta bra men hemma bäst. Jag sitter med Olivia och pratar lite, äter lite godis och försöker fördriva resan. Jag är trött men har svårt att sova på tåget så det får antagligen vänta. 

Idag var det sista passet på Malmö Open  och på detta pass var det 50 fjäril och 100 fritt som skulle simmas. Jag trodde jag hade varit smart när jag tittade på startlistan innan och räknat ut att jag skulle köra i första heatet men eftersom tävlingen kördes på 6, istället för 8 banor, så fick jag simma i heat nr 2 istället. Det gjorde inte så stor skillnad tror jag, mer än att jag kände mig glömsk. Väl i vattnet så flöt simningen på bra och jag kom i mål på ett personligt och svenskt rekord. Tiden var 35.50 och jag gick vidare till À-finalen.

(Foto taget av Roger Lindberg, bilden föreställer Maja nöjd efter ett bra tävlings lopp. Hon hänger med ena armen över linan har huvudet vridet åt höger)

Efter en bra start så simmade jag 100 fritt vilket jag brukar förknippa med ångest och panik men det kändes det faktiskt riktigt bra och jag simmade ett lopp som avslutades med ca en tiondel över pers.

Finalen på 50 fjäril var det sista på helgen och jag hade inte riktigt koll på vad de andra simmat på så jag valde att fullt ut köra mitt egna lopp. Det gick bra, även om det gick lite långsammare än i försöken så var det fortfarande bättre tid än mitt tidigare personliga rekord. Det slutade i alla fall med en tredje plats i FIFH-cupen med endast Lina och Pernilla framför mig.

(Foto taget av Roger Lindberg, bilden föreställer en av tapper som slår Maja i huvudet vid vändning på 50 fjäril, Maja är påväg mot väggen med vatten som stänker runt om)

Nu sitter jag som sagt på tåget hem med två pokaler från FIFH-cupen, tre guld och två svenska rekord. Jag tänker inte säga så mycket mer än att jag är nöjd. Nu ska bara bröstsimmet sitta också!

(Foto taget av Roger Lindberg, bilden föreställer Maja och Pernilla när de dyker från startpallarna. De är i luften och fotot är taget bakifrån och i golv nivå så det ser ut som de kommer ovanför kameran)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar