onsdag 29 augusti 2012

Invigning ikväll

Fjärde dagen i byn och snart är det invigning av Paralympics 2012!

Om drygt en timme ska vi träffa hela den svenska truppen och gå mot friidrottsarenan och inmarschen! Jag känner hur spänningen ligger över hel byn och det märks att folk börjar ladda upp mer och mer, mindre småprat och flams ute med folk. Folk spara nu all energi dem har. Vi flamsar fortfarande en heldel inom simningen men allvaret märks av här med!

I måndags var det välkomst ceremoni för oss och fyra andra länder, då var bland annat ambassaden och folk från svenska sjömanskyrkan på plats och hejade. Ceremonin innehöll dans, sång, prat, nationalsånger och ännu mer dans och sång. Den var häftig med roliga kostymer i jyckelstil, hoppstyltor och cyklar. Måste bara säga att jag hade grym syntolkning :)

På kvällen var vi i svenska sjömanskyrkan som under hela Paralympics har ett café där de även har storbildsskärm med sändningar. Jag stannade bara där borta i dryga timmen sedan var energin slut och likaså dagen!

Igår tog jag det mest lugnt, ett träningspass, träffade svt och sedan slappade jag på rummet, och nu ska jag in och störa killarnas tv-tittande innan vi ska gå iväg till de övriga idrottarna.


Förresten, på fredag smäller det, då har jag min första start!

6 kommentarer:

  1. Lycka till Maja!! :D
    Kram, Filippa

    SvaraRadera
  2. Jenny Svennerbäck30 augusti 2012 kl. 09:58

    Lycka till Maja! Gamla fröken hejar på dig! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Maja! Ett jättestort GRATTIS från oss Damer på Salems Golfklubb! Fantastiskt med två världsrekord och ett guld i OS! Kram från oss alla som lyssnade till Ditt fantastiska framträdande på Klubben. Kram Ann Walldov

    SvaraRadera
  4. Grattis, Fantastiskt häftigt, så otroligt härligt att se dig. Maria SK

    SvaraRadera
  5. Du är grym! Grattis till medaljen!
    Häftigt att du pluggar på KTH oxå :)

    SvaraRadera
  6. Som representant för KTH och ITM-skolan vill jag framföra ett Jättegrattis till din enastående prestation Maja! Vilken fighter du är! Jag ser fram emot att få träffa dig på KTH campus så småningom.

    SvaraRadera