måndag 24 september 2012

talangjakten i Luleå

I helgen var jag i Luleå, har konstaterat att jag aldrig varit så långt norr ut tidigare, och det var riktigt roligt!

Träffade många trevliga människor och hoppas att vi lyckades inspirera och få ungdomar att hitta idrotter de vill fortsätta med! Förhoppningsvis finns det kanske en framtida paralympier bland alla dessa aktiva. 

Under lördagen var vi i ett köpcentrum och pratade, stod vid olika idrotter och var allmänt glada! Dessutom han jag, Ingela och Jeffery utmana varandra i ett antal olika sporter. Det han bli Showdown och skytte (jag sköt elektron och de andra sköt vanligt) under lördagen och under söndagen vart det pingis och kula. Tror resultatet blev 1-1 i slutändan mellan mig och Ingela, observera att hon vann pingisen, trots att jag hade medhjälpare.

Elektronskytte var riktigt häftigt, jag tror jag har hittat ett bra komplement till simningen. Att sitta och lyssna efter var den högsta tonen kommer och då trycka av var riktigt "skönt" på något vis, jag tror det handlade om att jag behövde koncentrera mig mentalt men inte fysiskt. Meditation på något vis!

Under söndagen så var vi i en sporthall respektive simhall och träffade ungdomar och visade olika idrotter. Jag var i vattnet för första gången sedan jag sist tävlade, det kändes hel skumt och jag känner mig väldigt otränad. Men nu blir det lite mer vila innan jag ska börja dra igång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar