onsdag 2 oktober 2013

Träning

Träningen rullar vidare, nu har jag tränat i ca tre veckor och jag inser hur skönt det är att träna igen. Det är fantastiskt hur man kan sakna att vara trött i kroppen, att ha ont i musklerna och vara riktigt hungrig. Att få gå och lägga sig på kvällen och somna så fort huvudet nuddar kudden och hur man känner när musklerna rycker i kroppen för att de är trötta. Okej jag har inte kommit tillbaka till normal träningsdos och jag är fortfarande i uppstartsfas men att få tillbaka lite av denna känsla är så skönt.

Sedan att det innebär tidiga mornar, tidigt i säng och att inte hinna med allt annat jag vill göra, det är en annan sak. Men det är det värt, för sammanhållningen när alla kommer till simhallen 05.55 med sömndruckna ögon men med ett skratt nära till hands innan vi hoppar ner i vattnet, ja det är så underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar