onsdag 9 oktober 2013

vad händer?

Nu har jag tränat i ca en månad och snart är det dags för första tävlingen :-) Jag kommer tävla i Upplands Väsby om drygt en vecka därutöver så kommer den 2-3 november vara höstens största tävling. Då går Öppna nordiska mästerskapen vilket har lockat ca 18 olika nationer. Ja det är lite konstigt hur ett nordiskt mästerskap kan ha 18 olika nationer på plats, men den enkla förklaringen är just ordet innan, "öppet"! Detta gör att det blir fler simmare och jag tror det kommer bli riktigt roligt! Sverige har en trupp på 14 st simmare vilket gör att vi kommer ha en dam lagkapp och två stycken på herrsidan.

Annars så ska jag till Norge med några kompisar i helgen och bara ha det bra. Vi ska vandra uppe på fjället, prata och passa på att slappna av mitt i alla aktiviteter och plugg. Ska bli riktigt roligt.

Utöver det så rullar träningen på, det har skett lite förändringar och jag hoppas det ger postivit resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar