tisdag 24 juli 2012

Borta bra men hemma bäst

Jag är hemma från England nu. Riktigt skönt att få sova i sin egna säng, sitta i soffan och bara vara utan att någon kommer och frågar om man vill ha behandling med läskiga plasthandskar. Vi har riktigt roligt på träningsläger men det är ju ändå bäst hemma.

Plasthandskarna jag skrev om nyss har en historia från det sista stället vi bodde på i England. Skolan var lite små läskig med sjukhuslukt och fastkedjade möbler i sovrummen bland annat. När vi satt i allrummet och skrämde upp varandra så kommer Oscar (naprapat) fram med plasthandskar och väser fram en fråga om någon vill ha behandling. Oscar verkade anse att det var hans uppgift att sätta skräck i oss så mycket som möjligtunde de tre nätter vi hade i skolan...

Jag fick med mig en väska hem som jag ska packa mina tävlingssaker i, annars kommer resten av kläderna att komma direkt till byn där vi ska bo under Paralympics. När vi åkte hem nu så var det bara några få idrottare som åkte hem med samma plan som mig eftersom de flesta stannade kvar för att ha träningsläger. När vi landade var det då bara en bråkdel av alla blåa väskor som kommer vara när vi åker till och från London nästa gång. Jag hörde hur alla letade efter sina väskor nu, så det kommer nog bli en hel del ropande av nummer när flera idrotter åker tillsammans.

I söndags var det inspirationsföreläsning på campen, det var Krister Dahlström som är Kendomästare och klassisk gitarrist som höll i den. Han började med att visa och berätta vad kendo är och hur hans "förvandling" från elitidrottare till klassisk gitarrist. Jag uppskattade denna föreläsning mycket, den var riktigt bra!

Nu är det träning här hemma som gäller med Rasmus och Sara på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar