fredag 6 juli 2012

Världsrekord!!!

Förra veckan var det Tyska öppna mästerskapen som gällde för mig, jag åkte dit för att göra en bra tävling men inte toppad. Jag kom hem med två stycken pers och ett världsrekord på 50 m bröst :)

Tävlingen hade lite blandade resultat för min del, kan absolut inte klaga på finalen på 50 m bröst då jag satte nytt världsrekord på distansen. Men en del andra lopp var lite segare... dock lyckades jag ta mig till antingen A eller B- final på alla distanser jag ställde upp i.

På kvällen efter att jag satte världsrekordet så gjorde jag en telefon intervju med radiosporten, den går att hitta på följande länk:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=179&grupp=10558&artikel=5174558

Det var många simmare i min klass som gjorde riktigt bra lopp under tävlingen, nog en hel del världsrekord som rycker under Paralympics. Japan kommernoch Italien är riktigt vassa!

Det var som sajten liten trupp, tre simmare, som åkte och tävlade. Men det var riktigt roligt att lära känna Ludvig och Andreas bättre. Killarna gjorde en super tävling med i princip bara personliga rekord. Nu får de kämpa vidare så blir det finaler också i framtiden.

När jag kom hem så åkte jag till Almåsa och träffade några kompisar och tog det lugnt. Det behövdes kände jag,var både trött och sliten i huvudet och kroppen.

1 kommentar:

  1. Ett stort grattis! Ska bli spännande när du kommer till London!!! Kram Åsa v Hacht

    SvaraRadera