söndag 28 oktober 2012

Invigning av Friends arena

Igår var jag på invigningen av Friends Arena, jag hade fått två biljetter så efter att min kompis blev sjuk så hoppade min underbara kusin in och följde med på denna underbara kväll.

Vi visste inte så mycket om kvällen utan när vi kom fram och fick våra biljetter så följde vi strömmen men insåg att vi inte skulle till samma ställe som majoriteten av de inbjudna skulle till. Vi slutade i en louge högst upp i Friends Arena där det började droppa in folk ganska fort. Det var en hel drös med kända namn som kom in, bland annat Statsministern, Idrottsministern och i slutet kom även Kronprinsessan Victoria och Daniel. Det var jätte trevlig och jag är förvånad över hur bra minne Daniel och Victoria har, även om de har någon som berättar för dem vem alla är så verkar du ha koll på vilka alla är. Jag skulle aldrig komma ihåg så mycket som dem verkar göra!

Sedan började själva föreställningen och den var helt magnifik, många bra artister och häftiga effekter. Det hände mycket på scenen, det var allt i från gamla motorcyklar till vildvitror (Ronja Rövardotter) och balett dansöser som uppträdde, därutöver var det häftiga artister som sjöng. Det hela avslutades med Roxette!

Efter att invigningen var över så var det efterfest och mingel, vi stannade en stund innan vi drog oss hemåt. En häftig kväll som jag var så glad att jag fick uppleva!

Juste, nästa fredag ska jag vara med på Abrahamsdagen i Solna, så har ni vägarna förbi så åk dit och säg hej! Mer info om den dagen går att hitta här: http://www.frosunda.se/Pa-gang/2011/Prova-pa-olika-idrotter---pa-Abrahamsdagen/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar