söndag 21 oktober 2012

Tentor och stipendium

Nu har jag inte skrivit på ganska lång tid, det beror på att jag har haft tenta-vecka. Det innebär att jag under den senaste veckan har haft två stora tentor och veckan innan så var det tre redovisningar och mycket plugg. Tiden för att skriva här har inte funnits. Men nu har jag skrivit mina tentor och väntar på resultat, förhoppningsvis har jag klarat dem men i annat fall är det omtenta i december.

Jag har nu börjat dra igång med träningen igen, det är jätte skönt att få röra på sig och känna att kroppen blir trött av ansträngning, inte bara hjärnan efter plugg. Jag har en lång bit kvar innan jag är på samma nivå som innan sommaren men jag tar det i lagom takt nu.

Jag har insett hur viktig träningen är för mig, jag har haft ont i kroppen undertiden jag inte tränade, blev trött på ett annat sätt och orken fanns inte heller i skolan. Så när jag väl lägger av med simningen så kommer jag garanterat inte sluta träna, det har jag insett nu.

Dessutom har jag varit hos Nacka Kommun och tagit emot gratulationer och middag med SRF. Det börjar nu minska med gratulationer vilket faktiskt är lite skönt, de första veckorna efter att jag kom hem så var det mest spring och det är först nu jag börjar kunna varva ner.

Igår bakade jag en hel del under dagen, blev både bröd och kakor så nu hoppas jag att de här hemma tänker äta för annars lär det bli kakor som slängs.

Juste, jag höll på att glömma det största som har hänt. Jag har fått RFs elitidrottsstipendium, läs mer här:
http://rf.se/Nyheter/Nyheter2012/Rekordmangasokteelitidrottsstipendium/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar