onsdag 20 november 2013

Föreläsningar och medcinbollsträning

I fredags åkte jag och några andra ifrån SHIFs elitidrottsskola ner till Växjö för att träffa de andra i gruppen. Vi började helgen med att få titta runt lite på Arena staden som har byggts upp och de olika anläggningarna. Därutöver så var det en liten media träff, Växjö kommun var på plats och pratade och dessutom så delade de ut en nyckel till en fastspänd, guldig skivstång. De som har nyckel till denna är de som har tagit VM och OS/Paralympics medaljer. Så nu har vi tillgång till denna skivstång :) Frågan är när jag nästa gång kommer till Växjö, de har än så länge inte byggt någon 50m pool.

Under helgen hade vi sedan föreläsningar om skador, skadeförebyggande, periodisering, planering och sedan fick vi lära oss att linda och tejpa olika kroppsdelar. Planering och periodisering var riktigt roligt att få lära sig mer om. Jag känner hur jag blir bättre och förstår mer och mer bakom min egna träningsplanering.

Utöver föreläsningarna så var det tid för att träna (jag tränade medcinboll och lite olika hoppövningar med en friidrottare) och så hade vi våran Superstars tävling. Det är en tävling som är med vid varje träff och vi samlar poäng för att sedan vid sista träffen få fram en vinnare. Denna gång fick vi göra smoothies med olika ingredienser. Våran blev god (även om juryn tyckte att konsistensen blev lite sådär, vilket jag påstår är att de inte tycker om havregryn). Receptet kommer senare…

Annars så är de flesta i min grupp på SM i Göteborg just nu, jag håller tummarna för att det ska gå riktigt bra för alla och att Jessica bland annat ska lyckas kvala till EM senare i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar