tisdag 5 november 2013

Helgens tävlingar

I helgen var jag som tidigare nämnt med på Nordiska Mästerskapen i Eriksdalsbadet. Helgen började redan på fredagen, först var jag ute på Abrahamsdagen i Solna och testade på att köra rullstolsrugby och minigolf. Var roligt och dessutom fick jag ta emot blommor av Frösunda för mina prestationer under VM.

Sedan bar det av mot Clarion hotel där landslaget skulle träffas och ladda upp inför helgens tävlingar. Det var en glad trupp som träffades och åt mackor innan de flesta skulle ner till simhallen och känna på bassängen. Själv gick jag och lade mig på sängen och vilade lite eftersom jag hade tränat på morgonen.

Lördagen började för min del rätt segt, både 200 och 400 fritt skulle simmas innan jag fick hoppa ner i vattnet och simma 100 m fjäril. Ett lopp som var rätt segt och snett men jag tog mig i mål. På eftermiddagen så simmade jag 50 fjäril, 50 bröst, 100 fritt och lagkapp på 4*50 fritt. 50 m fjäril gick riktigt bra och jag sänkte mitt personliga rekord med några tiondelar. De andra distanserna hade jag ganska bra koll på teknik och fart i början av loppen men sedan tappade jag koncentrationen…

Söndagen så simmade jag 50 fritt, 200 IM, 100 bröst och 4*50 medla lagkapp. En krasch i väggen på fjärilen i medlut ledde till att de andra loppen inte gick i fullfart men jag mår bra nu och får en ny revansch en annan gång.

Sammantaget så fick jag med mig 4 st guld, 3 silver och 2 brons från tävlingarna.

Det roligaste för min del var att jag hade så många kompisar som kom och hejade på mig under helgen. Jag blev så glad och lycklig när jag hörde folk skrika och heja :)

Söndagen avsultades med en trevlig middag med mina kompisar jag gick gymnasiet med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar