torsdag 27 mars 2014

Hemma

Nu har jag varit hemma några dagar efter lägret och det var med glädje jag gick till skolan i måndags för att börja en ny kurs! Det roligaste kanske inte var själva kursstarten utan snarare möjligheten att träffa alla kompisar igen. Man behöver inte vara borta länge för att inse hur roligt det är att träffa studiekamraterna igen. Jag har börjat med en kurs som heter Energisystem och består av flera stycken olika delmoment. Vi ska skriva olika rapporter och göra olika beräkningar, inte fått helt grepp om allt ännu.

Att komma tillbaka till skolan och träffa alla där var roligt, men minst lika skönt var det att få komma hem till träningen hemma också. Att få komma tillbaka och känna sig både stark och vältränad känns bra.

Det som händer nu är att träningen rullar på och om ca 2 veckor så åker jag till Eindhoven för att tävla med några andra simmare i klubben. Därutöver så ska jag på årsfest med Spårvägen (ingen aning om vad jag kan förvänta mig där, men roligt blir det nog) och sedan göra ett av alla dessa grupparbeten som kommer i kursen.

Här nedan kommer lite bilder från lägret. Alla bilder är tagna av Andreas Jonerolm

Vid ett av passen så var det tävling i vem som gjorde snyggast bomben, här hoppar Micke, Ludvig och Jag bomben från startpallarna.

Vi hade tre stycken landpass, här är en bild på mig och Ludvig när vi ska göra en övning som är både balans och stretching. Jag lyckas knappt hålla balansen.

Jag simmar frisim

Jag är glad och har benplattan så antagligen ska jag iväg och simma en benserie nu.

Jag simmar och en pinne är påväg att "slå" mig i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar