tisdag 22 april 2014

Berlin

Oj, jag tänkte mig att jag skulle ha tid att skriva lite efter att jag kom hem från Eindhoven och berätta mer om den tävlingen. Men så fel jag kunde ha. Dagarna har bara flugit iväg och nu är jag plötsligt i Berlin och laddar upp inför tävlingarna som börjar på torsdag! Den här gången så åker hela Svenska landslaget till Tyskland för att tävla i Tyska Öppna mästerskapen. En tävling som vi åker på i princip varje år. Jag insåg precis att jag gjorde min landslagsdebut här 2009, det är alltså 5 år sedan jag blev uttagen till landslaget.

Men innan vi pratar om Tyskland och denna tävling så ska jag bara säga att jag hade världens bästa påsk, jag fick köra moppe för första gången i mitt liv! Det var helt fantastiskt, trodde aldrig jag skulle få göra det men nu har jag gjort det. Jag körde på en äng med massa sorkhögar som blev en hinderbana. Jag har nu förstått hur svårt det är att försöka växla när man måste trycka ner kopplingen samtidigt som jag måste försöka ha koll på allting annat. Jag fick garanterat mersmak och skulle gärna göra om det igen! Även om det gick lite snett och sicksack så gick det bättre än förväntat och enda gången som vi välte var när det gick i slowmotion :)

Nu är vi i alla fall i Berlin sedan lunch och vi har hunnit testa bassängen och simmat ett pass idag. Tävlingarna börjar på torsdag och håller på till Söndag kväll. Det kommer flera olika länder och många kommer direkt från England där de har tävlat.

På denna tävling har jag med mig Olivia och just nu ligger vi på vårt rum och kollar på dubbad film, allting här är dubbat till tyska så vi får i alla fall öva på tyska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar