söndag 13 april 2014

Europa rekord


OMG! 
Att jag skulle åka ifrån den här tävlingen med ett Europa rekord på 50 fjäril var något som jag aldrig hade tänkt! Jag hade ett personligt rekord på 37 sekunder och nu ligger det på 35,88 och det innebär att jag nu är innehavare av ett europarekord på fjäril!

Jag har nog inte ännu förstått det helt och hållet eftersom jag inte förstått riktigt hur mycket jag har gått framåt på fjärilsimmet. 

Nu är i alla fall tävlingen över för den här gången. Imorgon så åker vi tillbaka till Sverige och jag har en veckas träning innan jag åker till Tyskland för att tävla med landslaget. 

Efter tävlingen var slut i eftermiddags så var det en del av landslagssimmarna som ville testa att simma med svarta simglasögon. Det var riktigt underhållande att se så duktiga simmare bli rädda för något som de gör flera timmar varje dag. Många började simma som små barn. De vågar inte sträcka ut eller ta ordentliga armtag. 


Jag fick blommor när jag i fredags vann 100 m bröst. Vi hade ingen vas så vattenkokaren har fått agera vas på vårat rum. 

Jag har som sagt simmat både 100 och 50 m bröst under fredagen och lördagen. Båda slutade med tider ca 3 tiondelar från världsrekordet. Lite surt eftersom jag vet att jag kan bättre men lite mer toppning så kan det gå fort! Och det betyder att det kan gå fort på EM i sommar.

Så nu säger jag hejdå till Eindhoven och så ses vi på EM i augusti nästa gång!

Jag ska försöka skriva mer om tävlingen när jag kommer hem för jag har varit på en riktigt rolig tävling tillsammans med mina klubbkompisar och andra duktiga simmare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar