torsdag 10 april 2014

Eindhoven

Nu har tävlingarna i Eindhoven startat och det kunde inte ha börjat bättre för mig. 

Det började med en lång och god frukost och sedan gick vi till simhallen. Det är ca 1 km promenad mellan hotellet och hallen och under den promenaden hinner man flumma en hel del. Många skratt och diskussioner om det heter vattenspridare, vattenraket eller lokalt regn när man bevattnar gräsmattor. Enligt Cissi och Jessica var det väldigt lokala regn! Dessutom så har Jessica hunnit testa på att vara blind. Hon var lite feg och tittade ibland men jag tror Cissi ändå tyckte att hon blev bättre och lättare att ledsaga i slutet av promenaden!

Men nu till tävlingarna! 
Först simmade jag 50 fritt och sedan 200 medly. Det blev två pers men det bästa var  medlyn där jag gick under 3 minuter för första gången (2.59,99).

Jag fick simma final på båda distanserna och ännu en gång sänkte jag mitt personliga rekord! Tiderna blev 32.00 på 50 fritt och 2.57,84 på 200 medly. Det roligaste var, förutom att jag kom under 3 minuter, var att jag nu är innehavare av det svenska rekordet på 200 medly! Det har jag kämpat för att få!

Jag har egentligen jätte mycket att berätta för vi har haft så extremt roligt här! T ex när Stefan simmade 100 fritt i heatet innan mitt 200 medly och hur han släpade sig runt bassängen för att hinna slå mig i vändningen. Han hade så extremt mycket mjölksyra att han knappt kunde ta sig fram, han blandade släpande steg med några springsteg och haltande. Och Jessica har varit ass. Coach idag eftersom hon inte simmade, hon har övar på att slå mig på avbad/insim och skapat många lokala regn. Men nu ska jag prata med de andra här innan jag ska sova och ladda iför 100 bröst imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar