onsdag 18 januari 2012

Årets talang och idrottsgalan

Oj, nu har det hänt mycket sedan jag sist skrev!

Vi kan börja med Söndagen, som jag skrev då så skulle jag vara med i Radio och när det sedan sändes så presenterades vinnaren av priset "Årets Talang med funktionshinder" och det var jag som fick priset! Jag kunde inte skriva det tidigare eftersom det inte var officiellt men nu är det officiellt och jag blev så glad när jag fick reda på det!
Jag hade inte förväntat mig det utan blev helt överraskad, men väldigt lycklig. För er som missade det så finns intervjun här (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=4909856&play=3703070&playtype=Ljudklipp)

Priset kommer att delas ut på någon tävling, vi skulle höras av om det så det återkommer jag med.

Direkt efter intervjun så var det dags att ta väskan och åka till Bosön idrottscenter där det var träff för alla elitidrotts stipendiater. Det var ca 25 st som kom och det var riktigt trevliga människor, många individuella idrotter och idrotter jag inte kände till så väl. Jag har lärt mig mer om rodd, segelflygning och vattenskidor.
På söndagskvällen så var Svenska spel där och informerade lite, sedan pratade Emma Igelström (simmare) om hur hennes karriär har varit, ända från första simpasset till sista. Hon var jätte duktig på att prata och jag ville att det aldrig skulle ta slut. Jag har själv börjat reflektera lite över vad hon sa och tagit till mig en del. Dessutom bestämde Jennie och jag att vi ska skapa en lista med teknik saker och sedan fokusera på två stycken varje träning, för att på det sättet inte räkna plattor. Även om jag inte kan räkna dem så kan det bli lite långt ibland...

Måndagen började med kost föreläsning och sedan fick vi laga mat själva. Vi gjorde Kyckling med rotfrukter och tomatsås medan den andra gruppen gjorde skinkmuffins och smothie till efterrätt/mellis. Vi han även med diskussioner runt kost och hur man ska lägga upp måltiderna beroende på i vilken period man är i och vilken idrott man håller på med.

Efter detta var jag lagom trött så det blev en halvtimmes vila innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens stora händelse, idrottsgalan! Åh det var underbart att vara där, vi satt på väldigt bra platser, i mitten och ganska långt fram. Maten var riktigt god och det var roligt att träffa så många idrottare på ett sådant ställe, i vanliga fall är alla idrottsklädda men alla var nu uppklädda ordentligt.

I början av middagen så fick alla elitidrotts stipendiater gå upp på scenen och ta emot diplom och så berättade dem lite om elitidrotts stipendiet, sedan så pratade Svenska Spels VD lite om stipendiet under direktsändning. Efter TV sändningarna slutade så var det dans och mycket prat med många människor, jag var bland annat och träffade förbundet och han även säga hej till Anders Olsson som också var där.

Så då tycker jag att det kunde räckt med häftiga händelser för några dagar, men nej. På måndagen frågade Radio Stockholm om jag inte kunde vara gäst hos dem på Tisdagen. Så efter skolan så åkte jag till deras lokaler och satt med i studion under Sport snack och blev intervjuad i direkt sändning. Det var första gången som jag var med i direkt sändning och det var en upplevelse. Jag var nervös innan men när jag väl lyssnade på resultatet så är jag ändå nöjd. Det är lätt att komma på saker i efterhand som man kunde formulerat på andra sätt men ändå, det kommer man inte alltid på just där. Länken till intervjun med P4 Stockholm är här (http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=3709705) 7 minuter in i programmet.

Så nu har jag nog berättat allt som hänt de senaste tre dagarna i korta drag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar