söndag 29 januari 2012

Hemma från träningsläger

Japp, igår kväll kom jag hem från träningslägret på beckis. Blev kort för mig, fredag till lördag kväll men roligt var det.

Det var mycket folk som kom och blev ibland lite stökigt med så många människor men det gick faktiskt riktigt bra tillslut. På lördag morgonen gick Micke (Mikael Fredriksson) och jag upp ca 05 för att få i oss lite frukost och sedan hoppa ner i vattnet. Egentligen började inte träningen förrän vid 7 men eftersom det var flera grupper i samtidigt så valde vi att gå upp då och på så vis få träna lite ordentligt.

Sedan så var det föreläsning av Anne Forsell (Hon som tränar mig i Spårvägen) där hon berättade som simteknik och hur bland annat axlarna fungerade. Det var fokus på frisims teknik och jag tycker det var jätte bra eftersom man gör många teknikövningar och försöker få det perfekta frisims draget men nu fick jag lite mer bakgrundsfakta som jag tror att jag saknat tidigare. Vad händer om man spänner axlarna, eller varför vi övar på att göra kullerbyttor under simningen osv.

På kvällen var det träning igen och efter det åkte jag hem för att sova, var så trött efter dagen och den tidiga morgonen. Jag sov lite innan träningen och det var tur eftersom annars hade jag aldrig orkat simma ordentligt. Att gå upp vid 5 för att träna är inget jag rekommenderar, men ibland gör man det för att få träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar