lördag 31 mars 2012

Tävlingar och sjukdom

Veckan som varit har varit en blandning av lite allt möjligt, i lördags tävlade jag ett extra lopp på GP som gick i eriksdalshallen. Loppet gick inte jätte bra men jag är en start rikare och vet lite saker jag måste tänka på. För den delen bestämdes det ganska snabbt inpå att jag skulle tävla i helgen så förberedelserna han inte bli så mycket. Dessutom ligger det mer toppning till England som är om en vecka.

Efter GP så han jag träna två pass innan jag blev sjuk och tagit det lugnt mest hemma. Det är så typiskt att man inte kan hålla sig borta från alla sjukdomar. Suck! Jaja nu har jag i alla fall tränat ett lätt pass och imorgon så ska jag till Södertälje och köra två st lopp. 50 0ch 100 m bröst står på programmet och Emelie och Sara ska testa att stå vid kanten och slå. Vi får se hur det går!

På torsdag så åker jag tillsammans med landslaget till Sheffield, vi blir 6 simmare och en av dem är Lalita som varit med i landslaget och i Peking. Hon jobbar i England vilket gör att hon inte varit med på våra aktiviteter i Sverige. Ska bli roligt att hon är med! Tyvärr är varken Lina eller Anders med till England pga. sjukdom och operation. Men de kommer igen!

För den som var lite uppmärksam igår så släppte SHIF ytterligare några namn på dem som fått en plats till Paralympics i sommar. Det var inga simmare eftersom vi inte fått några fler platser av IPC-Swimming än. Tror vi får dem i Maj, så blir några jobbiga veckor till för de andra simmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar