söndag 30 oktober 2011

SSS CUp

Idag var det tävling i Södertälje, SSS Cup! En tävling som det mest kommer Stockholmsfolk på så det är inget vidare större motstånd jag har där. Men det är roligt att kunna åka iväg och tävla ändå. Och sedan är det roligt att vara med klubbkamraterna och få de yngre att tävla.

Men eftersom det är en tävling kan man ju inte ligga på latsidan och strunta i att försöka prestera! Jag skulle simma två lopp, 50 bröst och 50 fritt. För en gångs skull så var nervositeten ovanligt låg och jag försökte ha mest roligt. Detta gav resultat! Personligt rekord blev det på båda distanserna, 50 fritt blev tiden 32,92 och 50 bröst simmade jag in på 40,96!

Nu har jag äntligen fått bättre tider i kortbana än långbana på dessa två distanser, om man nu ska se det positivt :P Nu ska jag jaga dem i långbana!

Det sköna med dessa resultat är att de visar att jag är på rätt väg, trots att bröstsimmet gick lite snett så gick det fort och tekniken var bra! Jag är alltså nöjd.

Nu laddar vi om till Stockholm Games, men först ska det vara en veckas träning.


Resultaten för tävlingarna går att hitta här:
http://sss.se/
Resultaten i A klassen som jag tävlade i hittas här:
http://sss.se/simning/resultat/resultat/11/Klass%20A%20Resultat%20Totalt.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar