fredag 8 augusti 2014

50 m fritt

Igår var det återigen dags att hoppa mer i poolen och tävla, denna gång på 50 m fritt. 

Efter försöken låg jag 1:à in mot finalen, även om jag visste att tvåan och trean kunde simma fortare. Alla tre hade tagit det lite lugnt under försöken. Min simning kan sammanfattas med kontrollerad och bra grepp. Starten av bättre än vad den varit på bröstsimmet och medlyn men jag hade fortfarande inte med mig all fart till 100%. 

I finalen  så var det bära eller brista, jag visste att guldet skulle gå på 31 sekunder men frågan var vem som skulle komma ner på det. Jag hade inställningen att öka frekvensen lite men fortfarande ha med mig greppet och kontrollen. Släpper jag dem så går det snett på en gång, nu gick det bra, jag ledde första 25 metrarna innan den första, och enda touchen av linan kom. Dock kostade det mig en del tid och italienskan kunde simma ikapp mig och vinna loppet! Hon gjorde ett jätte bra 50 m lopp och var nästan nere på sitt egna världsrekord. Med blandade känslor gick jag upp ur vattnet, jag hade gärna simmat lite snabbare och kommit ner på mitt personliga rekord, men samtidigt så har jag kontrollen på simningen och har jag samma känsla på lördag så kan 100 fritt gå bra. Det vore skönt om så var fallet för den distansen har inte gått jätte bra på senaste åren. Juste, en sak som var skönt med italienskans tid var i alla fall att jag hade behövt slå mitt personliga rekord en del för att vinna. Så hon var helt klart en värdig vinnare!

Sedan så hade vi Ludvig i vattnet på 400 fritt, EM debut och gick vidare till finalen. Han slutade som 7:à och slog sitt personliga rekord i både försöken och finalen. Så extremt duktig var han! :)

Ikväll är halva truppen i vattnet, vi får se om vi fortsätter med vårat tema, att ta minst en medalj per dag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar