tisdag 5 augusti 2014

EM guld

Okej det här inlägget har jag tänkt skriva nu ett tag men det har inte blivit av förrän nu.

Igår lyckades jag försvara mitt EM guld från 2011 på 100 m bröstsim. Jag var jätte nervös innan och jag hade lite liknande känslor som innan finalen på VM 2010 i samma arena. Jag vill simma men är spännd och så nervös att jag inte vet vad jag ska göra. Skillnaden denna gång var dock att jag kunde lugna ner mig själv lite och fokusera på simningen, så vid startpallen ville jag inte springa därifrån :)

Öppningen på första 50 var riktigt bra om man kollar tiden, själva simningen var lite för stressig så jag hade lite mycket mjölksyra i vändningen och orkade inte hålla ihop simningen på hemvägen. Men trots lite seg tid så lyckades jag ta hem min 5 raka titel på 100 m bröstsim! Det är helt sjukt egentligen. Jag är obesegrad på denna distans i 5 år nu (detta var dock ett EM, VM går nästa år).

Sverige verkar odla bröstsimmare just nu, idag tog Karl Forsman guld i klass sb5 på 100 m bröstsim och i slutet av veckan ska Jennie Ekström simma 50 m bröst och även hon har chans att plocka medalj på den distansen :)

Annars så var temat på invigningen Rio, Brasilien, lättklädda tjejen eller musik och dans, beror nog lite på vem man frågar. De var i alla fall brasiliansk musik med dans med påfågelfjädrar som tjejerna använde i dansen. Var riktigt bra rytmer och härlig musik! 

Imorgon har jag 200 medley på programmet. Bara att ladda om och starta om :)

Nu ska vi ha ett möte och sammanfatta dagen samt kolla på morgondagens schema!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar