fredag 1 augusti 2014

Klassning och träning

Nu ligger jag på hotellsängen och ska snart göra mig iordning för natten. Är egentligen rätt fashinerande hur mycket man kan sova innan tävlingar. Mycket fokus ligger på återhämtning, vila och mentala förberedelser, förutom den tiden som spenderas i bassängen. Då är det fullt fokus som gäller! 

Men idag har vi inte bara varit i simhallen eller på hotellet. Jag, Olivia och Andreas var nere i Eindhoven stad och kollade lite på vad som fanns där. Har svårt att beskriva staden men den var både stor och liten på samma gång! Stora köpcentrum men småstads känsla ändå. 

Därutöver så hade jag min klassning idag, vi åkte till ett sjukhus i närheten för att göra klassningen. Där kollade de mina ögon och gjorde några tester innan jag fick min klassning godkännd. Jag är fortfarande i klass S11 vilket är den klass som man ser minst i av alla synskade klasser!

Jag ligger och lyssnar på fontänen som är utanför vårat hotellrum, det låter som det regnar och jag blir lurad hela tiden men det är lika varmt här som det var i Sverige :) 

Här nedan är en bild på våran ena förbundskapten som försökte vara blind idag. Undrar om han försöker klassa in i handikappsimningen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar