fredag 22 augusti 2014

Semester

Det blev inte så mycket skrivande som jag hade tänkt mig efter EM. Jag åkte hem och tog semester och ledigt från allt och alla! Eller ja det var i alla fall så det kändes i början. Jag började med att åka ut till Muskö och ha ett mini sommarlov med pappa på tre dagar. Vi hann med en del av det som jag tycker att en sommar ska innehålla vilket är segla, paddla kajak, åka motorbåt ut till en ö och ligga på stranden, gå och bada spontant några gånger, ligga i hammocken och bara softa, göra någon typ av nytta (i det här fallet bära ved) och sist men inte minst så åkte vi till Ålö och åt på båtshaket vilket är en lite sjökrog med jätte goda fisklådor.

Mina dagar på Muskö var jätte mysiga och väldigt avslappnande och sköna. Efter EM så hade jag umgåtts med människor hela dagarna så det var rätt skönt att få komma ut till tystnaden och landa i alla prestationer.

Efter mina dagar på Muskö så åkte jag till min gamla tränare och deras sommarstuga i Värmland. Där så gick vi mest runt i skogen, plockade blåbär, gick vilse, letade svamp och försökte hitta några lingon vilket inte gick så jätte bra. Dessutom så var det mycket prat, mat och lagom sega dagar. Jag har insett att dagar som man inte gör så mycket på är det perfekta efter ett stort mästerskap. Jag är rätt trött i huvudet och i kroppen. Att inte ha några krav eller måsten under två till tre veckor på ett år är rätt skönt. Annars så är det alltid skola eller simning som snurrar i mitt huvud.

Men en viktigt sak som ska ingå i ett sommarlov är lite längre segling, detta gjorde jag med Sebbe och Ellen i Ellen och Karins segelbåt. Vi var ute i några dagar och fick känna av lite skärgård när det inte är så mycket folk ute. Temperaturen i vattnet hade börjat sjunka men det gick fortfarande att ta morgondopp, även om det innebar att man sedan satte på sig flera lager kläder ;) Vi hade några fina dagar tillsammans med bra segling, många skratt och flummande. Jag fick lära känna en minisaorius som var överallt och ingenstans!


Imorgon ska jag åka till mormor och morfar för att hälsa på och träffa min kusin och hans kompisar. Det ser jag fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar