fredag 2 december 2011

Försök fredag, världsrekord!

Nu har försöken varit på 100 m bröst och på 50 m frisim för mig! Jag började med bröstsimmet och var väldigt nervös innan, det är fyra holländare som går till final och de resterande fyra platserna delas ut efter 1000 poängs syStemet så jag visste att det skulle bli tufft att ta en plats till finalen.

Jag hoppade i vattnet och kände att detta kommer bli jobbigt och det var det också, efter 50 m var jag död och när jag närmade mig mål så var kroppen riktigt död! Men väl i mål så hör jag att jag simmade på 1,28.89 vilket är ett nytt världsrekord :)

På frisimmet var jag trött efter bröstet, jag han inte bada mellan utan det var direkt till calleoom. Tiden slutade i alla fall på något med 33. En helt okej tid men inget undervärk precis!

På insimmet idag var det lagom kaos artat, det var tio banor och ca 20 st simmare på varje bana och lika många i den andra Polen. Inte mycket till insim blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar