onsdag 21 december 2011

Hemma igen

Nu är jag hemma igen från Teneriffa och träningslägret där. Vi landade ca 1,5 h sent så jag var inte hemma förrän kvart i två och då var jag lagom trött men nu är jag uppe igen och igång. Nu väntar bara väskan på uppackning, suck, det är alltid lika tråkigt och jobbigt.

Träningslägret har varit toppen och nu har jag kollat på filmerna från Flumen. Jag ska förklara vad Flumen är för något lite mer exakt nu.

Flumen är en plåtbalja med tre kameror i som filmar uppifrån, från sidan och snett framifrån/nerifrån. När man sedan simmar i baljan så sätter man igång en ström och ställer in den på ditt personliga rekord på 100m (jag simmade fritt och bröst). Så när du simmar ligger du i förhållande till längden av bassängen väldigt stilla. Tappar du lite fart så åker du bakåt och åker in i slutet av bassängen. Det är jätte jobbigt men väldigt bra, nu har jag lite filmer som ska analyseras och förhoppningsvis ge bättre teknik och snabbare simning.

Juste, jag har haft en del blåmärken under det här lägret, ett på låret då jag råkade gå in i en startpall, ett antal på armbågarna från linan och axlarna från linan också. Nu börjar de dock försvinna och det är skönt eftersom jag har haft lite ont där. Det blir så här i omgångar, ibland dyker det upp mycket blåmärken när man byter linor och efter ett tag vänjer sig kroppen. Fast jag har levt med tejp på fingrar och axlar för att minska skaderisken.

Nu ska jag träna på och försöka ta lite ledigt över julhelgen, det ska bli riktigt skönt med lite vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar