måndag 5 december 2011

Sammanfattning av Holländska Öppna Mästerskapen

Nu är jag hemma igen efter tävlingen i Holland och det är skönt att få komma hem igen, även om vi bara var borta i några dagar.

Den här tävlingen har varit riktigt roligt och jag tycker om att den var integrerad och att det var fler svenska simmare där. Det gjorde att stämningen blev annorlunda och ny variant av tävling blev det. Är nog precis vad jag behöver, få tävla och göra det under lite olika förutsättningar.

Jag är nöjd med tävlingen och resultaten, även om det inte blev personliga rekord på 100 fjäril och 50 fritt så fick jag ett nytt världsrekord100 m bröst och nytt pers på 100 fritt två ggr om. på 100 fritt sänkte jag mitt personliga rekord med totalt över 2 sekunder, vilket jag har väntat på men nu är det skönt att jag har gjort det, ska bara ta mig ner ännu mer!

Världsrekordet på 100 m bröst var skönt, det visade att jag kunde och har kapaciteten. Trots att jag varit sjuk för några veckor sedan så har jag tränat tillräckligt bra och rätt efteråt. Får jag alltså vara frisk så finns kapaciteten att sänka det ännu mer! Sänkningen var 0,04 sekunder, till tiden 1.28,89!

Igår under avbadet efter försöken så krockade jag som sagt med en annan simmare och fick ont i nacken, jag simmade finalen och det gick ju jätte bra men nacken var inte helt bra. Så idag när jag kom hem åkte jag till en naprapat och konstaterade att jag måste ta det lite lugnt så det blir ingen träning i morgon utan vila, jag ska tillbaka till naprapaten på onsdag och kolla hur allt är då och se om jag får träna då. Jag hoppas på det!

Sammanfattningsvis är jag nöjd med helgen och laddar nu om inför träningslägret på Teneriffa, men först elitidrotts skolan.

2 kommentarer:

  1. Jag är impad av ditt målfokus. Blir spännande att följa dig fram till höjdpunkten nästa år. Och åren efter det! Du blir väl bara starkare med tiden! Kram Björn

    SvaraRadera
  2. Jag är impad av ditt målfokus. Blir spännande att följa dig fram till höjdpunkten nästa år. Och åren efter det! Du blir väl bara starkare med tiden! Kram Björn

    SvaraRadera