måndag 12 december 2011

Klar för London!

Jag blev idag klar för London och paralympics 2012.

Idag, efter elitidrottsskolan så var det presskonferens där de tog ut 9 st personer till London och tre stycken lag. Vi var 6 st som var med under själva konferensen och sedan var det lite intervjuer med radio och tv.

I simningen så är det jag och Anders som har fått klartecken, Anders är redan nere på Teneriffa som jag åker till imorgon. Anledningen till att jag är kvar i Sverige är att jag och några andra simmare har varit på elitidrottsskolan. Jag skriver mer om den senare.

Det är skönt att få ett klartecken för London, det gör att jag kan ta och satsa nu på att vara bäst under Paralympics och behöver inte ta och toppa totalt till alla tävlingar. Jag kan träna på och verkligen fokusera nu. Det känns riktigt skönt!

Pressmedelandet går bland annat att läsa här (http://www.shif.se/templates/NewsPage.aspx?id=7082&epslanguage=sv)

Jag vet att det antagligen sänds i sportnytt i kväll en kort intervju men även något i radio. Vi får vänta och se :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar