söndag 18 december 2011

Teneriffa

I tisdags landade vi här på Teneriffa och det var en chock i temperatur jämfört med hemma i Sverige. temperaturen är runt 25 grader och sol. Än så länge så har vi inte haft några moln, även fas de anda påstår att det börjar bli lite moln på himlen nu. Men det man inte ser finns inte ;-) eller?

Vi har tränat på en anläggning som är underbar, det är i princip promenadavstånd men vi får skjuts pga att anläggningen ligger uppe på ett berg. Det är en utomhusbassäng och det är endast vi som tränar i den när vi är där. Jag har varje dag haft en egen bana så vi slipper slåss.

Vi har haft två träningspass om dagen och i torsdags så fick vi testa en Flum, det är en balja med vatten som man sätter igång en ström och sedan anpassas den till din fart. Jag blev filmad i den och fått en analys av simningen, nu har jag fått lite nytt att ändra i tekniken. Hem och visa tränarna på hemmaplan. Vi ska till Flummen imorgon igen och göra en ny filmning.

Förutom träning så har vi mest haft det gött och tagit det lugnt, jag försöker undvika solen då jag vet att jag bara bränner mig men under träningarna blir det svårt. Men att få träna ute är faktiskt något jag uppskattar. I övermorgon bär det av till Sverige igen, vi landar vid 23 på Arlanda, de andra sover en natt där men jag åker hemåt.

Nu måste jag sluta men mer kommer hemma sedan, internet här är inte det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar